Wat het verlies van communicatie tussen de hub en de server betekent

Met de Ajax Cloud-service kan de gebruiker het beveiligingssysteem op afstand beheren, het stuurt pushmeldingen over alarmen en bewaakt de status van de apparatuur.

De Ajax Cloud-service kan communiceren met de hub via verschillende onafhankelijke kanalen: Ethernet, 2G / 3G en Wi-Fi. Er wordt een alarm verzonden als de hub gelijktijdig via alle communicatiekanalen verbinding verliest met de Ajax Cloud-service.

Waarom kan de verbinding tussen de hub en de server mislukken?

  • Defect van de netwerkapparatuur van de communicatiedienstverlener of de relevante apparatuur die zich in de beschermde faciliteit bevindt .
  • De diensten van de mobile provider zijn niet betaald.
  • De hub is uitgeschakeld (de hub verzendt een overeenkomstige melding voordat deze wordt uitgeschakeld).
  • De hub heeft geen externe voedingsbron en de back-up batterij is leeg (de hub stelt de gebruikers en het beveiligingsbedrijf op de hoogte van het kritieke batterijniveau voordat ze worden uitgeschakeld).
  • Hardwarefout van de hub.
  • Sabotage van het systeem: bekabelde communicatiekanalen zijn afgesneden en de radio is vastgelopen of de hub is uitgeschakeld .

Als de verbinding tussen de hub en de Ajax Cloud-service verloren gaat, is het raadzaam om de verbinding van de hub met internet te controleren. Als de hub is verbonden met het bewakingsstation van de beveiligingsorganisatie, neemt u contact op met het beveiligingsbedrijf en bespreekt u verdere acties.